KrakLog

Op het spoor

Spoorstaaf

Altijd al afgevraagd hoe ze hele lange spoorstaven vervoeren? Hier is het antwoord. Gewoon over het spoor. En als je een bochtje tegenkomt? Dan buig je de staafjes gewoon eventjes.

  • Pascal zei: Ik probeer het te begrijpen. Zijn het inderdaad rails? Hoe liggen ze schuifbaar bevestigd? 8x3=24 lijkt me onmogelijk buigbaar op deze manier. Is de rails waar de wagons oprijden stevig genoeg, worden de wagons niet uit de rails gedrukt, waar blijft het stuk extra lengte van de binnenbochtrail (kan ik ook niet zien)? Hoe snel gaat dit vervoer? Het lijkt wel of de wagons ook uit een stuk zijn. Photoshop? Hmmm....
  • Edwinek zei: Je vraagt je af of dit geruststellend is... Gebruiken ze zo slappen rails? En waarom blijven die twee rails waar ze over rijden keurig en onverstoorbaar liggen, terwijl die 24 andere zich gewillig laten buigen? Zouden ze na het leggen soms een soort hardingsproces hebben? Het spoor heeft me altijd aangetrokken en gefascineerd, mijn dank voor deze extra mystificatie! Oproep aan de wetenschap: niet alles uitleggen! Laat ons een paar mysteries!
  • B.Beuving zei: ik werk bij het spoor en voornamenlijk bij de bouw van het spoor. spoor stafen zijn redelijk flexibel in lange lengtes en worden in het spoor vast gezet op dwarsliggers met 8 dikke bouten per dwarsligger. hun voornaamste kracht zit in de ziel van een spoor staaf(draagkracht )