KrakLog

When phising goes wrong

Ergens in de voormalige Sovietunie zitten nu twee jongetjes te wachten op al die mensen die niet gaan reageren op onderstaand mailtje:

Lieve Postbank Klant,

Deze email werd verzonden door de Postbank server om uw identiteit vast te stellen. Je moet dit proces afmaken door
de link beneden aan te klikken om door te gaan in het volgende menu en daar je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
Dit is gedaan voor je eigen veiligheid – omdat sommige van onze leden niet langer toegang hebben tot hun emailadres
en wij het moeten verifieren.

(link weggehaald)

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Postbank.nl

De Postbank daarentegen zal worden overstelpt met mailtjes als:

L.S.,

Wij vinden het ongehoord dat een instituut als de Postbank, waar mijn man en ik al jaren tevreden gebruiker van zijn, een dergelijke familiaire toon aanslaat jegens haar cliënten. Nog nooit heeft iemand, buiten mijn man en mijn schatten van dochters, mij aangeschreven met ‘Lieve’ en ik zou dat graag zo houden.
Ik heb mijn man moeten zweren dat ik geen intieme omgang heb met wie-dan-ook op het buro van de Postbank en ben gedwongen u deze brief te sturen om u te zeggen dat het uit is. Ik wil u nooit meer zien. Tabee.

Met bittere groet,

J.J. van der Candeleare (Mw.)

Tsja, zo kan het lopen.

  • cockie zei: Wij hadden hier ook een boel van die lieve mailtjes.
  • majriM zei: haha!
  • aargh zei: Hihi, culure shock!
  • Ingrid zei: Ik dacht nog wel dat de Postbank recent misschien een kursus "hoe behandel ik mijn klanten" had gedaan. En ik had ook zo'n mailtje inderdaad.
  • Edwinek zei: Ai, wat een duivels geraffineerd bedrog! En wie weigert er nog als ze je lief vinden?
  • MirjaM zei: ah, de postbank vindt mij niet lief!
  • yak zei: Nog vergeten in stukje te zetten: ik bén helemaal geen postbankklant...
  • Irene zei: Als ze zo beginnen, word je het nog.