28-10-2005
Belediging
In het boek Ogilvie on Advertising zegt David Ogilvie dat het gebruik van liedjes in reclame een belediging is jegens de consument. En dan heeft hij het nog maar over de jingletjes. Misschien een leuke opdracht voor vandaag, of morgen, komende week: kijk eens op welke manier u aangesproken wordt in reclameuitingen. Als u het IQ zou hebben van de groep waarop ze lijken te mikken, zou u vermoedelijk zelf niet over uw geld mogen beschikken…
- LS zei: Vroeger, toen er nog bijna geen reclame wás, tóen hadden ze goeie jingletjes (mooi woord trouwens, singletjes, pringletjes)! Rang is alleen rang is alleen rang als er rang op staat, kentudie? Het antwoord op de huiswerkvraag is: ik wórd niet aangesproken in/door/middels reclameuitingen. a. ik kijk niet b. ik luister niet c. als niet a en/of niet b dan raak ik hevig geïrriteerd en blokkeren mijn hersens acuut. Sóms dringt er iets door, meestal tekst: vénnisj óksji éksjon vond ik dermate absurd dat het is blijven hangen, ook al omdat ik het 1000x voor de kinderen heb moeten herhalen want die kregen er zo leuk de slappe lach van. Tenslotte is mij de wereldschokkende spellingskwestie "Jif wordt Cif" bijgebleven. Ik moest toch eens een hersendokter bezoeken, of misschien solliciteren bij het Groene Boekje.
- yak zei: Ah, je bedoelt de syf-fallusreiniger? Toen het nog Jif heette, was er een reclame waar in een juffrouw overduidelijk: "Je fallusreiniger, je fallusreiniger, waar ben je?" Riep. De eerste keer dat ik het hoorde bleef ik er zowat in.
- aargh zei: Hé, een mooie mondegreen! http://en.wikipedia.org/wiki/Mondegreen. (Om de discussie maar weer even de beschaafde kant uit te sturen).