KrakLog

Vliegen (1)

Ik vloog eens naar Madrid. Madrid is leuk en vliegen naar Madrid kort. Ik zat naar buiten te staren toen het vliegtuig de landing inzette. Het is altijd boeiend om te zien dat de hoeveelheid detail toeneemt bij het landen. Eerst straten (licht), dan gebouwen, dan auto’s en tot slot mensen en gezichten.
Het is moeilijk om hoogte te schatten maar ik schat dat we ca. 20 meter van de grond waren toen de motoren weer vol aangingen. Faro was lang geleden, maar had genoeg indruk gemaakt om te weten dat landen gevaarlijk kon zijn. Gezichten, mensen, auto’s, gebouwen, straten (licht). We waren weer hoog in de lucht. Pas toen klonk de gezagvoerder door de luidsprekers, er stond nog een vliegtuig op de baan. Had hij het maar niet gezegd, ineens kreeg ik het ‘near miss’ gevoel, dat had dus boem kunnen zijn en sterven zonder mijn Lief stond niet op het programma.

Vreemd genoeg heeft dit geen vliegangst opgeleverd, de trein is geen optie naar Madrid. Als ik een vliegtuig instap neem ik in gedachten altijd afscheid van het leven en heet het hartelijk welkom in de bagagehal, maar daar in de lucht boven Madrid was mijn ‘cool’ toch even gespeeld.

  • Edwinek zei: Dat klinkt alsof je je leven in de bagage gestopt hebt...
  • Edwinek zei: Ikzelf, overigens, vertrouw vliegtuigen (met de nadruk op 'tuig') voor geen cent. Ze hangen tegenwoordig van software aan elkaar en iedereen die in de ICT industrie werkt zou bij deze realisatie koude rillingen moeten krijgen. Voor die tijd hingen ze trouwens van kabels aan elkaar, ook geen geruststellend idee. Daar komt dan nog het gevoel bij dat je een soort pakketje bent dat verscheept wordt, het feit dat je lang van tevoren moet inchecken omdat anders iemand anders op jouw plaats zit en het frustrerende feit dat het enige dat vliegen leuker zou kunnen maken, namelijk het uitzicht, moet worden genoten door microscopische raampjes. Samengevat: ik heb een gruwelijke hekel aan vliegen (tenzij met eigen vleugels).
  • jac zei: Welbeschouwd is je leven je bagage. Wat betreft de ICT in vliegtuigen: Ja, dat KAN misgaan, doet het echter zelden. Blijkbaar hebben ze de SQA bij vliegtuigen redelijk onder de knie. Ik las deze week wel dat in automobielen de elektronica wel de boosdoener is in de mankementenhandel.
  • Sander zei: Ik neem dan nu voor dat jullie voortaan beter moeten opletten. Wegens een behoefte aan een nieuwe regelement voor het intituut beheer van de vorige bestuursvergadering zijn de vliegtuig onderdelen toch wegens het QBS beleid toch opgescheiden. dit komt omdat er een aquaplanning was onstaan van een regenvloed toen het 24 jaar geleden niet kon worden doorgevoerd naar de desbetreffende personaliteits verbetering op het gebied van de pinkster vogels die niet van de vorige werknemer die daar de abs controlle kamer niet had verlaten wegens een miscommunicatie die was opgelopen bij het volgende bericht dat u mag gaan schrijven. Ik
  • Sander zei: Ik neem dan nu voor dat jullie voortaan beter moeten opletten. Wegens een behoefte aan een nieuwe regelement voor het intituut beheer van de vorige bestuursvergadering zijn de vliegtuig onderdelen toch wegens het QBS beleid toch opgescheiden. dit komt omdat er een aquaplanning was onstaan van een regenvloed toen het 24 jaar geleden niet kon worden doorgevoerd naar de desbetreffende personaliteits verbetering op het gebied van de pinkster vogels die niet van de vorige werknemer die daar de abs controlle kamer niet had verlaten wegens een miscommunicatie die was opgelopen bij het volgende bericht dat u mag gaan schrijven.
  • Sander zei: Ik neem dan nu voor dat jullie voortaan beter moeten opletten. Wegens een behoefte aan een nieuwe regelement voor het intituut beheer van de vorige bestuursvergadering zijn de vliegtuig onderdelen toch wegens het QBS beleid toch opgescheiden. dit komt omdat er een aquaplanning was onstaan van een regenvloed toen het 24 jaar geleden niet kon worden doorgevoerd naar de desbetreffende personaliteits verbetering op het gebied van de pinkster vogels die niet van de vorige werknemer die daar de abs controlle kamer niet had verlaten wegens een miscommunicatie die was opgelopen bij het volgende bericht dat u mag gaan schrijven.
  • Sander zei: Ik neem dan nu voor dat jullie voortaan beter moeten opletten. Wegens een behoefte aan een nieuwe regelement voor het intituut beheer van de vorige bestuursvergadering zijn de vliegtuig onderdelen toch wegens het QBS beleid toch opgescheiden. dit komt omdat er een aquaplanning was onstaan van een regenvloed toen het 24 jaar geleden niet kon worden doorgevoerd naar de desbetreffende personaliteits verbetering op het gebied van de pinkster vogels die niet van de vorige werknemer die daar de abs controlle kamer niet had verlaten wegens een miscommunicatie die was opgelopen bij het volgende bericht dat u mag gaan schrijven.